Prima pagină   |  SERVICIUL PRESĂ   |  Noutăți | FOTO. Navigaţia fluvială pe Prut, deschisă până la Cantemir. Lucrările au costat 800 de mii de lei

vezi mai mult

În comuna Feștelița va fi amenajat un parc cu panouri fotovoltaice
26.06.2020      stiri.md   
 
Programul USAID Comunitatea Mea selectează noi APL-uri pentru a beneficia de asistența USAID începând cu 2020
26.06.2020     
 
CALM solicită includerea APL de nivelul I în lista beneficiarilor de indemnizații unice pentru angajații infectați cu COVID-19
26.06.2020     
 
Implicarea diasporei în dezvoltarea localităților de origine devine o practică națională, prin programul DAR 1+3
20.06.2020     
 
Votează Moldova! Un proiect realizat în Cantemir și Ocnița concurează la premiul UE pentru energie durabilă 2020
16.06.2020      ecopresa.md   
 

FOTO. Navigaţia fluvială pe Prut, deschisă până la Cantemir. Lucrările au costat 800 de mii de lei

      
14.07.2014     agora.md

Curățarea albiei râului Prut de la Giurgiulești a ajuns până la Cantemir, iar traseul este redat navigației fluviale. Astăzi a venit prima barjă cu 500 tone de pietriș din România. Pentru redarea navigabilităţii râului Prut pe sectorul Cahul - Cantemir, cu lungimea de 70 km, s-au investit cca 800 de mii de lei de către Portul fluvial Ungheni. 

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari a participat la evenimentul de deschidere a acestei porțiuni. „Anul trecut, după o stagnare de 25 de ani, în premieră a fost relansată navigaţia pe Prut care a ajuns până la Cahul. Volumul planificat de transporturi se va realiza, în perioadele în care timpul o va permite. Nu ne vom opri aici şi vom continua lucrările de curăţare a şenalului navigabil, astfel încât să ajungem la anul la Leova şi mai apoi la Ungheni”, a anunțat Vasile Botnari.

Potrivit ministrului, un prim efect benefic al redeschiderii navigației comerciale constă în posibilitatea producătorilor agricoli de a transporta recolta prin Portul Giurgiulești. De asemenea, pe Prut vor putea fi importate materiale de construcții necesare pentru reabilitarea și construcția drumurilor din regiunea de sud a Moldovei, costurile fiind astfel reduse la minim.

În acest an, urmează ca până la 50 de mii de tone de materiale de construcţii să fie transportate în Republica Moldova pe cale navală, iar în perspectivă - până la 300 de mii de tone, acest tip de transport fiind considerat unul sigur, eficient din punct de vedere al consumului de energie, mai cruțător față de drumuri, dar şi mediu. Conform calculelor Ministerului, transportarea producției cu transportul naval este de circ 7 ori mai ieftină decât cu transportul auto.